رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برخی از مطب‌های خوزستان رعایت نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سیدمحمد علوی گفت: خوزستان هم اکنون در وضعیت بسیار خوبی از نظر اپیدمی کرونا قرار دارد که شاید در طی ۲ سال گذشته بی‌سابقه بوده است به گونه‌ای که روز گذشته کل موارد بیماری در استان ۲ نفر بود و هیچ فوتی نداشتیم.

او گفت: کلید اصلی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بازدید‌های مشترک است که در کل خوزستان غیر از باغملک و مسجدسلیمان به خوبی انجام می‌شود و این اصول در گتوند، باوی، باغملک، حمیدیه، کارون و ماهشهر ضعیف است لذا باید اقدامات لازم انجام شود. در مناطق مرکزی و حاشیه‌ای شهر‌ها نیز میزان پوشش ماسک به ترتیب ۶۰ و ۲۰ درصد است.

به گفته علوی میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها در برخی از مشاغل خوزستان همچون باشگاه‌های ورزشی، پاساژها، نانوایی‌ها، پایانه‌های درون شهری و رستوران‌ها نیز پایین است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۹.۵ درصد رانندگان تاکسی، ۳۲.۱ درصد افراد شاغل در پاساژها، ۱۴.۵ درصد نانوایی‌ها، ۳۷.۲ درصد رستوران‌ها و ۱۱.۴ درصد کارکنان ادارات و سازمان‌ها در خوزستان هنوز واکسن نزده‌اند.

این مقام مسئول می گوید: در هفته گذشته از ۳۵۵ اخطاری که به کسانی که شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، داده شد فقط با ۱۵ مورد برخورد قانونی شد که انتظار داریم این موضوع جدی گرفته شود و در اهواز ۱۳۱ اخطار داشته، ولی هیچ گونه اعمال قانونی صورت نگرفته است.

با توجه به شکل گیری خیز جدید بیماری کرونا در دنیا، دیر یا زود ممکن است دیگر کشور‌ها از جمله ایران وارد پیک شوند بنابراین باید از طریق افزایش پوشش واکسیناسیون، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بیماریابی و جداسازی بیماران، از ورود به پیک جدید جلوگیری کرد.

هم اکنون تمام شهرستان‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند. تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.